Les 6 Sport & Activity

Les 6 Sles 6 schilderen-sjablonen

We begonnen met het bekijken van sjablonen die andere kinderen hadden gemaakt. Daarna hebben we de opdracht uitgelegd, we gaan over de schilderijen van de huid sjablonen van “ons” dier zetten in verschillende kleuren en zowel positief als negatief.

We hebben voor de kinderen gedemonstreerd hoe je een sjabloon maakt en hoe je een sjabloon gebruikt. De kinderen vonden de rollertjes vooral erg leuk. Er zijn prachtige sjablonen gemaakt van zebra’s tijgers hagedissen giraffen vissen en eendjes en de kinderen ruilden onderling van kleur “wil je mijn zilver-groen ruilen met dat rood-oranje?”

 

We hebben de les afgesloten door samen op te ruimen, kwasten gewassen, tafels geboend van de vloer gepoetst.

beeldaspect: spiegelbeeld, textuur, patroon,

taalelement: praten over soorten kleuren, “het groen moet meer glimmen zoals een vis; visgroen” Wat voor kleur hebben belletjes in het water?

woordenschat: sjabloon, transparant, positief- negatief

 

Dit bericht is geplaatst in NIEUWS! met de tags . Bookmark de permalink.